loading...

Persediaan Sebelum Ke Alam Perkahwinan


Persediaan Sebelum Ke Alam Perkahwinan | Perkahwinan merupakan satu perkara yang sangat luas makna juga tanggungjawabnya . Untuk melaluinya bukanlah mudah . Pelbagai persediaan perlu dilakukan untuk memastikan perkhwinan itu berjalan dengan baik menurut syariah . Persediaan sebelum ke alam perkahwinan membantu anda menjadikannya lebih mudah kerana apa yang anda lakukan pada permulaan itu adalah sangat penting untuk perjalanan seterusnya .

Persediaan Sebelum Ke Alam Perkahwinan


Persediaan sebelum menuju ke alam perkahwinan , anda perlu tahu beberapa amalan doa malam pertama untuk anda juga pasangan . Ini supaya malam pertama perkahwinan anda lebih barakah di mata Allah juga menurut syariah . Malah dapat menghindarkan hubungan suami isteri di ganggu oleh syaitan yang sangat suka memecahbelahkan rumahtangga  .

1- Doa Pengantin .



 Selangkah Ke Alam Perkahwinan

2- Doa Berjimak


 Selangkah Ke Alam Perkahwinan


3. Doa Mandi Junub


 Selangkah Ke Alam Perkahwinan



Tiga doa diatas adalah asas yang perlu anda tahu sebelum ke alam perkahwinan / akad nikah atau bergelar suami serta isteri Semoga perkahwinan anda nanti akan menjadi syurga bagi anda dan pasangan dan memperolehi zuriat yang beriman , bijak dah hormat kepada orang disekelilingnya .


0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015-2016 SUATU KEHIDUPAN
| Distributed By Belog Kehidupan