loading...

Resepi Ringkas Buat Sos Yong Tau Foo Yang Sedap


Resepi Ringkas Buat Sos Yong Tau Foo Yang Sedap | Yong Tau Foo merupakan makanan orang cina . Untuk menyediakan Yong Tau Foo , perlu ada sayur kangkung dicelur , tauhu goreng , telur rebus , fish ball , solok lada , kacang bendi sumbat dans sebagainya . 

Disebalik semua bahan -bahan campuran dalam Yong Tau Foo ,  Yong Tau Foo jadi tak sedap jika sos yong tau foo yang dicurahkan diatas bahan-bahan campuran itu tidak sedap rasanya . 

Sebenarnya , ada sos yong tau foo segera atau yang dijual dalam paket dipasaran . Tetapi , membuat sos yong tau foo dengan tangan sendiri itu lebih memuaskan sebab kita dapat kawal rasa sos yong tau foo ikut citarasa lidah kita .

Resepi Ringkas Buat Sos Young Tau Foo Yang Sedap


Resepi Ringkas Buat Sos Yong Tau Foo Yang Sedap


Untuk dapatkan resepi asal cara membuat sos yong tau foo yang sedap , berikut Chinta kongsikan bersama anda . Semoga dapat bantu anda hasilkan sos yong tau foo yang sedap nanti .


Bahan-bahan yang diperlukan :


1 kg sos cili Kimball
4 sudu sos tiram
4  sudu otak udang
8sudu gula
Kicap mee dan kicap Jalen botol oren (agak-agak je)

Cara membuatnya :


Masukkan semua bahan sekaligus. Buka api perlahan dan kacau sentiasa. Tambah air sedikit agak tak pekat sangat. Agak-agak dah menggelegak tu , rasa sikit sedap ke tak. Kalau ada yang kurang boleh adjust.




LIHAT JUGA :

Resepi Pes Tom Yam Asli

Resepi Pes Laksa Sarawak

Resepi Sos Steamboat


0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015-2016 SUATU KEHIDUPAN
| Distributed By Belog Kehidupan