loading...

Doa Dan Cara Cepatkan Jodoh


Doa Dan Cara Cepatkan Jodoh | Jodoh adalah sesuatu yang sangat sukar untuk kita duga . Adakala jodoh datangnya tidak dijemput . Ada pula yang sentiasa mencari jodoh tetapi tak melekat . Bagi yang sukar mendapat jodoh , anda jangan rasa kecewa kerana itu ujian Allah . Sudah tentu bagi setiap halangan jodoh anda itu ada jalan penyelesaiannya. 



Doa Dan Cara Cepatkan Jodoh



Doa Dan Cara Cepatkan Jodoh


Dalam Islam kita ada konsep usaha dan doa. Setiap usaha yang disertakan doa , insha Allah akan ada hasilnya. Cuma ada kalanya jodoh itu cepat dan ada kalanya jodoh itu lambat . Maka berperasangka baiklah kepada Allah .


Doa Dan Cara Cepatkan Jodoh


Berikut adalah sebahagian dari doa dan cara cepatkan jodoh yang dapat saya sediakan untuk anda .

" Bukankah Kami ( Allah ) telah melapangkan dadamu ( ya Muhammad ), dan telah Kami ringankan bebanmu yang berat, yang memberati punggungmu, dan Kami tinggikan ( muliakan ) namamu ? Kerana sesungguhnya disamping kesukaran ada kemudahan . Sesungguhnya disamping kesukaran ada kemudahan . Apabila engkau telah selesai , ( mengerjakan suatu pekerjaan ) maka bersusah payahlah ( mengerjakan yang lain ), dan kepada Tuhanmu , berharaplah . "

Doa Dan Cara Cepatkan Jodoh


1. Baca ayat al - Isyirah 



sebanyak 3 , 5 , 7 , 9 , 11, - 21 kali dan kalau boleh sebanyak mungkin terutama ayat 4 . Tujuannya supaya orang suka kat kita . 

Caranya : 
Apabila habis satu surah , tiupkan kat tapak tangan , pas tu sedut semula , tahan nafas , sapukan dari dagu terus keatas hingga kepala , ke belakang kepala hingga ke tengkuk  .

2. Baca surah al - Ikhlas 


sebanyak 3 , 5 , 7 - 21 x . Kalau boleh sebanyak yang mungkin Tujuannya untuk naikkan seri wajah kita .

Caranya : 
Apabila habis satu surah , tiupkan kat tapak tangan , pas tu sedut semula , tahan nafas , sapukan dari dagu terus keatas hingga kepala , ke belakang kepala hingga ke tengkuk  .


3. Di ambil dari Buku Ikhtiar Penyembuh Penyakit 


dari Ustaz Dato ' Haron Din ( m/s 73 )

Doa Dan Cara Cepatkan Jodoh

Dibaca bersama doa selepas solat 5 waktu .


4. Baca Doa Ini Selepas Solat Lima Waktu


Doa ni , kakak saya yang beri diambil dari sebuah buku agama . Kalau dah ada calon , sebutkan namanya ketika berdoa . 


" Wahai tuhanku , pertemukan jodoh bagiku seorang suami yang baik , yang meminang dan menikahi aku , seterusnya menjadi temanku di dunia dan di syurga . "

Doa Dan Cara Cepatkan Jodoh




Doa Dan Cara Cepatkan Jodoh



Walaupun tidak dapat membantu banyak, sekurang - kurangnya anda akan mencuba apa yang saya paparkan ini sebagai salah sati inisiatif dalam usaha mencari jodoh . Selebihnya , tawakal sahaja pada Allah kerana jodoh itu urusanNya .

1 comment:

  1. Dulu masa bujang selalu pas sembahyang baca doa untuk dapat jodoh yang baik2 .

    ReplyDelete

Copyright © 2015-2016 SUATU KEHIDUPAN
| Distributed By Belog Kehidupan