loading...

Cara Pakai Bra Penyebab Kanser


Cara Pakai Bra Penyebab Kanser | Sebelum ni Chinta tak terfikir lak kalau bra yang kita pakai setiap hari tu boleh sebabkan kanser Cuma Chinta ada baca , bila kita tidur tak digalakkan pakai bra sebab akan beri kesan sampingan . Itu lah yang Chinta amalkan .

Cara Pakai Bra Penyebab Kanser


Cara Pakai Bra Penyebab Kanser


Grismaijer , dalam kajiannya telah mendapatkan sebuah statistik singkat tentang berapa lama wanita memakai bra dalam sehari ;
  • 3 dari 4 wanita memakai bra 24 jam per hari 
  • 1 dari 7 wanita memakai bra lebih dari 12 jam per hari tetapi tak menggunakannya ketika tidur .
  • 1 dari 152 wanita memakai bra kurang dari 12 jam per hari 
  • 1 dari 168 wanita jarang atau bahkan yang tidak pernah memakai bra sama sekali .

Kesimpulan dari statistik di atas , wanita yang memakai bra selama 24 jam sehari berisiko 125 kali lebih besar terkena kanser payudara berbanding mereka yang jarang memakai bra .

~ Dressed To Kill : The Link Between Breast Cancer and Bras ~ 

" Tidur adalah masa untuk rehatkan payudara . Sebaiknya jangan tidur dengan bra ."Grismaijer .- laman duniafitnes 

Berita baik bagi para ibu . Menyusukan anak dapat menurunkan risiko kanser payudara kerana limfatik pada payudara hanya berkembang secara optimum ketika kehamilan dan juga menyusukan anak .

Jadinya , wanita yang memakai bra terlalu lama malah tak menyusukan anak , juga wanita yang memakai bra dengan saiz yang tidak sesuai dalam tempoh yang lama berisiko lebih tinggi untuk dapat kanser payudara !

Bra yang sempit boleh meningkatkan suhu dan menghalang aliran getah bening di kawasan payudara . Getah bening berfungsi untuk membersihkan sisa dan racun penyebab kanser serta menjauhkannya dari payudara .



0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015-2016 SUATU KEHIDUPAN
| Distributed By Belog Kehidupan