loading...

Cantik Cara Islam


ASSALAMUALAIKUM ...

Cantik Cara Islam | Kita semua nak cantik dan suka cantik . Islam pun ada cara nak jadi cantik . Bukan setakat guna produk kecantikan jer kita boleh cantik . Macam mana nak jadi cantik , kat bawah ni ada caranya :

Cantik Cara Islam


Kalau nak wajah selalu segar , berseri - seri dan cantik , cucilah muka minima lima kali sehari dengan air wudhuk . Jangan langsung di keringkan , biarkan menitis dan kering sendiri . Pastu , ambillah sejadah , solat , berzikir dan berdoa .

Untuk menghilang stress perbanyaklah " olahraga " . Cukup dengan perbanyakkan solat . Ketika solat , kita menggerakkan seluruh tubuh . Lepas tu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan zikir dan doa .

Untuk pelembab , nak awet muda , gunakanlah senyuman . Senyuman itu kan sedakah . Bukan saja kat bibir , tapi juga kat hati .

Jangan lupa bisikkan ' kata kunci ' , 

Cantik Cara Islam


Untuk dapat bibir yang cantik , bisikkan kalimat - kalimat  Allah , tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain , tidak menyombongkan diri atau takabur .

Nak tubuh langsing , mulus ? Diet yang teratur dengan berpuasa hari Isnin dan Khamsi setiap minggu . Kalau kuat , lagi bagus puasa Nabi Daud a.s. contoh selang satu hari . Makanlah makanan halal , banyakkan sayuran , buahan , air kosong madu , kurma dan kismis .

Untuk mengembangkan diri , sebarkan salam dan sapaan . Cara ni dapat bantu kita dikenali dan disayangi orang ... insya Allah .

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015-2016 SUATU KEHIDUPAN
| Distributed By Belog Kehidupan