loading...

Cara Mudah Atasi Keletihan Melayan Suami



Cara Mudah Atasi Keletihan Melayan Suami | Ada kala keletihan yang dialami membuatkan para isteri bersifat dingin terhadap hajat suami . Jika masalah seumpama ini berterusan dan tidak ditangani segera , besar kemungkinan ia akan mencetuskan konflik dalam sesebuah rumahtangga .


Cara Mudah Atasi Keletihan Melayan Suami

Cara Mudah Atasi Keletihan Melayan Suami


Berikut adalah cara mudah atasi keletihan melayan suami yang para isteri boleh cuba dan amalkan .

Jamu


Untuk mengatasi segala kebuntuan , para isteri disarankan memakan jamu sebelum masuk waktu tidur . Jamu dapat membantu para isteri memberi kekuatan dengan melancarkan perjalanan darah serta kecergasan fizikal dan mental .

Amalkan pemakanan jamu dua kali sehari iaitu sejam sebelum bersama suami dan sebelum sarapan pagi . 

Bersenam


Para isteri perlu amalkan bersenam sekurang-kurangnya 10 hingga 15 minit sebelum dan selepas bersama suami di ranjang

Lebih kerap lakukan senaman , lebih baik untuk kecergasan dan anda tidak akan berasa kepenatan atau lenguh-lenguh pada keesokkan harinya .



Pemakanan


Untuk penjagaan kesihatan dan kekuatan tenaga batin pula , para isteri digalakkan memakan banyak sayuran rebus atau ulam-ulaman kampung seperti pegaga , ulam raja dan pucuk betik .

Elakkkan makan makanan berlemak yang menggunakan santan ataupun minyak kerana boleh menyebabkan lemah badan .

Elakkan makan sayur kubis panjang , kangkung , labu air dan nangka kerana ia sejuk dan banyak angin . Memakan sayur tersebut secara berlebihan akan menyebabkan sengal-sengal otot , wajah kelihatan lebih tua dari usia sebenar .

Para isteri digalakkan untuk mengamalkan memakan buah kurma , kismis dan juga madu kerana ianya merupakan sumber tenaga yang paling banyak .




0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015-2016 SUATU KEHIDUPAN
| Distributed By Belog Kehidupan