loading...

Resepi Ringkas Sandwich Kebab


Resepi Ringkas Sandwich Kebab | Sandwich adalah manu sarapan mudah di pagi hari bagi mereka ang sibuk atau malas nak berlama di dapur di pagi hari . Sandwich selalunya di buat menggunakan roti sandwich yan boleh di belli di kedai . Harganya juga murah malah kepingan rotinya juga banyak . Dah biasa makan sandwich telor , salad / sardin ? Tentu anda dah jemu kan .


Resepi Ringkas Sandwich Kebab

Resepi Ringkas Sandwich Kebab


Dah biasa makan sandwich telor , salad / sardin ? Tentu anda dah jemu kan . Apa kata hari ini kita cuba resepi sandwich menggunakan kebab sebagai inti pula .

Bahan dan cara membuat Resepi Ringkas Sandwich Kebab ada disediakan di bawah .

BAHAN ROTI 



6 keping roti sandwich (mat guna Gardenia)
1 biji telur, pukul sedikit
Secukupnya serbuk roti, mat guna kaler kuning

BAHAN INTI 


2 keping daging burger, hancurkan
1 biji bawang holland saiz sederhana, cincang
2 ulas bawang putih, cincang halus
2 keping hirisan halia, cincang halus
1/2 camca teh serbuk lada hitam
1 camca besar rempah kari daging
1 pokok daun sup hiris
1 camca teh kicap cair
1/3 cawan air

BAHAN LAIN 


Hirisan halus kobis
Hirisan timun
Hirisan tomato (tak letak sebab tak de)
Sos pilihan

CARA MEMBUATNYA 


Cara membuat Resepi Ringkas Sandwich Kebab ini dibahagikan kepada bebeapa langkah pembuatannya supaya mudah untuk anda mencubanya .

UNTUK INTI :- 


Panaskan sedikit minyak, tumis bawang besar, halia dan bawang putih hingga harum, masukkan rempah kari dan gaul rata. Tuang sedikit air dan kacau rata. Masukkan daging burger yang telah dihancurkan, kacau. Tuang baki air dan masukkan serbuk lada hitam dan kicap cair. Masak hingga kering, rasa dan jika ok matikan api. Masukkan daun sup dan gaul rata. Ketepikan.

UNTUK ROTI :- 


Ambil dua keping roti, tindihkan, kemudian canai hingga leper, potong bentuk bulat (mat tekan guna tupperware bulat saiz 4 inci), alihkan dan buat kaedah sama pada baki roti tadi. Panaskan minyak untuk goreng terendam. Celup roti tadi dalam telur, kemudian golekkan atas serbuk roti sehingga bersalut. Goreng hingga kuning keemasan, masa ni roti akan melembung membentuk poket. Angkat dan toskan.


UNTUK ROTI POKET :- 


Belah dua roti tadi, kemudian kemaskan poketnya, susun timun, kemudian tomato dan kobis. Akhir sekali isikan dengan intinya, paip sos kegemaran dan hidangkan segera....


0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015-2016 SUATU KEHIDUPAN
| Distributed By Belog Kehidupan